Dziecko na Warsztat II - NAJBLIŻSZE OTOCZENIE

Temat przewodni: legenda/opowieść/historyjka/bajka

MATERIAŁY:
  • legendy ze strony Muzeum Zamek
  • pocztówki z dawnym miastem - zakupione w sklepiku na zamku
  • materiały o zabytkach ze strony CiT
  • mapa miasta - informator otrzymany bezpłatnie na zamku
  • zdjęcia zabytków - z informatorów o mieście
  • kartki (oj sporo), nożyczki, klej, bindownica.

Jak już nie raz wspominałam Karol uwielbia książki i nie ma dnia abyśmy mu nie czytali. Karola od dłuższego czasu interesuje tematyka rycerzy i zamków - wspominałam o tym już podczas pierwszej edycji Dziecka na Warsztat. Dlatego nie mogło zabraknąć w tym warsztacie i naszego zamku - czyli zamku w Oświęcimiu, a z zamkiem związane są legendy...ale od początku...

Najpierw wybraliśmy się na nasz zamek. Karol dobrze zna to miejsce, co roku odbywają się tam wspaniałe jarmarki Kasztelańskie na które Karol zawsze chodzi, ponadto często bywamy w sklepiku - po figurki rycerzy:) Na zamku zaopatrzyliśmy się w informatory, zakupiliśmy pocztówki :)

Kolejny krok to posklejanie wszystkiego w całość...bo jak już wspomniałam wczoraj, powstaje w ramach tej edycji u nas Wielka Księga Świata Karola...

Następnie z pomocą Internetu znaleźliśmy następujące baśnie i legendy
  • Okrutny kasztelan
  • Przypowieść o pańskiej wdzięczności
  • Zaklęte duchy przy zamku na Sole
  • Tajemnicze jezioro
  • Legenda o wieży zamkowej
  • Legenda o przymierzu z rzeką
  • Przekleństwo cyganki
Wydrukowałam i przeczytaliśmy wszystkie, ale skupiliśmy się głównie na LEGENDZIE O WIEŻY ZAMKOWEJ- dlaczego akurat ta...bo po pierwsze jest o rycerzach, a po drugie wieża naszego zamku zrobiła na Karolu ogromne wrażenie, a widok z niej długo był w jego opowieściach. Zachęcamy do zapoznania się z naszymi legendami (TU), a będąc w Oświęcimiu koniecznie odwiedźcie Zamek:)

Pierwszy "rozdział" naszej księgi poświęcony jest miastu Oświęcim. Ponieważ temat zabytków miasta, tego jak wyglądało kiedyś zaciekawił Karola, również takie informacje znalazły się w naszej Księdze.

Dobrze trafiliśmy z terminem warsztatu, bo akurat wczoraj na Zamku odbyły się w ramach Jesieni Oświęcimskiej targi staroci. Nie mogło nas tam zabraknąć;) Można było zwiedzać zamek i wieżę zamkową (która jest najstarszą budowlą ceglaną w Małopolsce!!), zakupić piękne przedmioty (Karolowy tata był w swoim żywiole bo lubi antyki), posłuchać kataryniarza (zachwyciła mnie ta katarynka), pokręcić 100 letnią zabawkową karuzelą, zobaczyć jak się plecie kosze wiklinowe, dzieci robiły wiatraki, animatorki malowały im twarze...,

Zapraszamy na warsztaty innych mam: